I'm in love with the shape of you..

.. we push and pull like a magnet do'

"Your love was handmade for somebody like me"
Ed Sheeran - Shape of you

If I could spend the rest of my life with my people, I would do it over and over again

En av mina favoritlåtar sedan jag och Michael träffades, vi lyssnade bland annat en hel del på Hoffmaestro efter att vi träffats på en svensk festival i Thailand. När jag flyttade in under hans tak redan första kvällen så fick jag lyssna väldigt mycket på hans musik, speciellt Soja gick på repeat. Jag minns så väl hur det kändes de första kvällarna på Sweden Village på Chaweng, där jag och Angelica flyttade in hos Fille och Tilly (Michael), första gången vi träffade dem.

De hade dator med sig och Michael fick oss båda att känna oss som hemma, det var här jag förstod det med att hem inte är en plats - det är kärleken som finns i det. Han gjorde mig trygg från dag ett och även om jag mest flyttade in för Angelicas skull som blev helt såld på hans kompis Fille, så växte det snabbt fram en kärlek som var långt ifrån vad jag har upplevt tidigare. Att ta mig tillbaka minnes-mässigt får mig att uppskatta hur mycket jag var i nuet vid alla tillfällena vi upplevde där, inget annat spelade någon roll.

Jag minns en kväll där jag, Angelica var så trötta på att vara ute och festa, och vi bestämde oss för att gå på en thai-salong, få massage och en hel-session på fötterna i flera timmar. Vi var där långt efter midnatt.
Vi flyttade ut från deras mansion efter 5 dagar, till ett hotell en bit ifrån och Tilly kom och hälsade på mig.
Vi var ute en söndag och åt, jag minns så väl att det var söndag och vi bestämde att vi skulle fortsätta ses i Thailand. Det kändes som ett frieri på något sätt, som något stort, även om vi inte alls visste hur det skulle arta sig.

Jag och Angelica åkte tillbaka till Patong efter någon dag på egen hand på Koh Samui och vi åkte den 14 februari, på alla hjärtans dag och när jag kom till vårat helt underbara hotell-rum på Patong så ville jag inte lämna dörren.
Jag duschade länge och minns hur jag grät till tonerna av Whitney Houston, pratade med Min Tilly på skype och han berättade att han hade bokat flygbiljett så vi kunde mötas upp dagen efter. Han berättade också att han hade förlängt sin resa, så han kunde stanna ytterligare en månad med mig i Thailand. Vilken människa alltså.

Dagen efter var jag på Big Buddah med Angelica, hennes pappa och lillebror som precis hade kommit dit.
Sen skulle jag möta upp Tilly och åkte Tuk Tuk runt själv på stadens gator för att leta rätt på hans hotell, Little mermaid och det fanns inte bara ett sånt, så jag hamnade fel först. Sen hittade jag rätt och där satt han i resturangen och väntade på mig. Så förbannat snygg. Trevlig. Och han kramade om mig så hårt när vi träffades.

De 5 veckorna vi hade i Thailand lade grunden för vårat förhållande och jag skulle inte ändra någonting, av de basen vi byggde upp. Vi reste runt i Phuket, hittade våran drömstrand, åt frukostar på stranden, middagar på fina resturanger, shoppade på Jung Ceylon och små marknader, jag visade honom vart jag hade hängt månaden innan jag träffade honom och han visade mig allt om livet, vi drack cider på solstolar på en bäckmörk strand, vandrade barfota bland små-krabbor, vi åkte motorcykel överallt, badade i havet, det var inte tyst en sekund när vi satte oss ner någonstans, vi skickade upp hjärt-thai-ballonger till himlen och skålade in framtiden.
Ibland behöver man se tillbaka för att inse hur otroligt lyckligt lottad man är.
Jag är så lyckligt lottad över att ha den bästa mannen i mitt liv och att han är pappa till vårat barn.

Jag får liksom nypa mig i armen för den resan vi har gjort känns som en dröm.
 Önskar bara att jag hade kvar bilderna från min kamera, bilderna i inlägget är bilder som är tagna med Angelicas undervattenkamera - väldigt dålig kvalité tyvärr, men de enda jag har kvar. Min kamera gick sönder 3 dagar efter att jag hade träffat Michael. Här är iallafall bilder ni har aldrig sett innan, eller någon, men inte alla, Thailand 2012.

Skidspelen

Jag tog mig upp till Lugnet i lördags med prinsen och jag är så glad över att jag gjorde det. Mötte upp mami, twinnie och hennes man där uppe, vi hejade fram Calle trots hans otur när han blev utprejad. Vi hade så trevligt!

Jag älskar när det händer saker här i stan :')